Ready for take-off: het hoe en waarom achter de nieuwe visuele identiteit van Rotterdam The Hague Airport.

by Brand Potential - December 2023

De wereld om ons heen verandert voortdurend, om relevant te zijn en te blijven is het belangrijk dat bedrijven en merken hierin meebewegen. We spraken met Eveline van Eijsden, Manager Marketing, Communicatie & CX, bij Rotterdam The Hague Airport. Over hun nieuwe positionering en visuele identiteit, over de noodzaak van verandering, het traject van herpositionering en de factoren die hebben bijgedragen aan het succes van dit ambitieuze project.

Veranderende wereld, veranderende identiteit

Eveline legt uit dat de wereld, sinds de creatie van het oude logo en huisstijl, aanzienlijk is veranderd, vooral op digitaal vlak; de bestaande assets sloten niet meer aan bij deze ontwikkelingen. Bovendien had Rotterdam The Hague Airport haar visie en strategie aangescherpt. Het oude imago paste niet langer bij deze nieuwe visie, tijd dus voor een visuele identiteit die daar wel recht aan deed.

Vernieuwen: van spannend naar vertrouwen

Verandering is per definitie spannend, een herpositionering en een nieuwe visuele identiteit zijn daarin zeker geen uitzondering. ‘Wat in aanvang voelde als een complexe en grote opgave, bleek al snel een positief en enerverend traject. Naarmate het project vorderde, nam het vertrouwen toe en werd het ook echt leuk. Brand Potential, speelde een cruciale rol in dit succes. Ze loodsten ons én de organisatie door het proces en maakten het tot een boeiende ervaring.’

Les geleerd!

Gevraagd naar het belangrijkste leerpunt, benadrukt Eveline het belang van tijd nemen voor dergelijke trajecten. Het is makkelijk om interne stakeholders te vergeten, terwijl het juist zo belangrijk is om hen aan boord te hebben. Ook moet je tijd nemen om af en toe even stapje terug te doen, ergens een nachtje over te slapen en je af te vragen of je de juiste keuzes maakt. Met een nieuw visuele identiteit moet je de komende jaren vooruit. Je moet het daarom wel goed doen!

‘Wij zijn wellicht niet je grootste klant, maar wél je leukste!’

Gevraagd naar wat deze samenwerking nou tot zo’n succes maakte, noemt Eveline; de klik met het team van Brand Potential, wederzijds begrip en open communicatie. Kortom, het gevoel krijgen dat er echt naar je wordt geluisterd en dat je samen op zoek bent naar de beste oplossingen en het mooiste resultaat. 

 
back to overview

Let's work together!

Great work starts with great partners. 
Contact us for new business, questions, or to schedule a visit to our studio in Amsterdam.