Millford wordt onderdeel van Brand Potential

by Millford - July 2022

Creating Transformative Brand Ideas

Wie beide bureaus kent zal het samengaan een ‘match made in heaven’ noemen. Brand Potential, een gevestigde naam in de UK, en Millford, een Nederlands gerenommeerd designbureau. Maar hoe zit dat nou eigenlijk? Wat maakt dit zo’n fijne fit?

We spraken met managing director Sanne van Kuijk en creative director Marco de Meijer over kansen, dromen en de plannen voor de komende maanden. 

Sinds begin dit jaar is Brand Potential onderdeel van het CANDID platform. Sanne: ‘Al snel zochten we elkaar op. We hebben een soortgelijk DNA. Het voelt natuurlijk en eigen. We spreken elkaars taal. Daarnaast sluit dat wat we doen naadloos op elkaar aan. Maar dat is wat ons betreft niet de belangrijkste reden. Door samen verder te gaan kunnen we een enorme kwaliteitsslag maken op dat wat we nú al doen. Het opent voor beide veel nieuwe deuren.’

‘Marco en ik zeggen vaak tegen elkaar: we willen de merken van de toekomst bouwen. Merken met een duidelijke purpose, een krachtige presence en onderscheidende propositie. Merken die een positieve impact hebben op de wereld en de consument of klant bij alles wat ze doen centraal zetten. Het nieuwe management, het onderdeel worden van Brand Potential, het gaat allemaal bijdragen aan die droom die we met elkaar hebben.’

‘Wat we doen? Ja, dat klinkt toch echt lekkerder in het Engels. We create Transformational Brand Ideas. Ideeën gebaseerd op dát waar consumenten écht behoefte aan hebben. Tot leven gebracht met behulp van design wat daarop aansluit.’

Marco: ‘Het samengaan met Brand Potential creëert een ijzersterke propositie in de markt. Brand Potential heeft zich met haar researchers, analisten, strategen en innovators gespecialiseerd in onderzoek, innovatie en transformatie van merken. Maar daarnaast beschikt het bureau over een hoogstaand designteam. Onze handen jeuken om samen te werken. Het geeft ons als designspecialisten de internationale en creatieve boost waar we naar op zoek waren.’

‘Millford en Brand Potential dichten het gat wat kan ontstaan tussen strategie en design. Er zijn veel merken waar onderzoek, innovatie, strategie, creatie en design nog als losse entiteiten worden gezien. Vaak geborgd bij verschillende afdelingen, met allemaal een eigen bureau. Zonde, het kan zo veel efficiënter en effectiever. Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden.’

‘Het gedeelde verhaal van Millford en Brand Potential zal zich de komende maanden organisch gaan ontwikkelen. Zowel in woord als in beeld. Iets wat heel goed en logisch voelt. Niet overhaast, maar grondig en doordacht. Iets wat eigenlijk ook heel goed bij ons past.’

back to overview

Let's work together!

Great work starts with great partners. 
Contact us for new business, questions, or to schedule a visit to our studio in Amsterdam.